mandag 2. februar 2009

Rovdyr. Jeg har mange ganger lurt på hvorfor mennesker vil holde hunder. De er ville. Biter. Bråker. Sikler. Noen stinker. Jeg har blitt bitt og blitt redd. Denne dagen var det flott lys ute. Akkurat regnet. Jeg fikk beskjed av min kollega om å prøve å fange noen bilder av bikkja hans Truls som lekte i hagen. Med hunden til en av filmfolka under oss. Grei måte for dem å bli kjent på og grei måte for oss å bli kjent på. Jeg må si det er drit vanskelig å ta bilder av helt ville hunder som lekesloss og få det skarpt. Det er greit med en lysskarp linse, høy iso og bra regnlys. Alikevel. Trøbbel. De løp rundt meg som gale. En lyssterk linse har jo minimale fokuseringspunkt, så sjansen får å treffe begge når de løper i hundre er minimal. Jeg fikk foreviget rovdyrene til slutt og vi ble bedre kjent med filmfyren Åmund under, som jeg egentlig kjente litt fra før. Bar noen mursteiner for ham i 1989. Sprø jobb. Bra fyr, bra hage, bra villdyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar